اتاقک

ساخت وبلاگ

ازنا یکی از شهرهای استان لرستان است که شهرتش را از تونل برفی خود دارد. این شهرستان زیبا و دیدنی در دشت جاپلق قرار گرفته به طوری که از شرق به امامزاده قاسم، از شمال به مؤمن‌آباد، از جنوب به اشترانکوه و از غرب به دربند منتهی می شود. ازنا نام خود را از زبان گرجی دارد و درواقع ریشه ای گرجستانی  دارد. ازنا به معنی به معنی اشراف‌زاده است. از آنجایی که در دوران صفوی گروهی از بزرگان گرجستانی ها به این منطقه کوچ کرده بودند، نامش را ازنا گذاشتند. این شهرستان طبیعتی دیدنی دارد و بناهای تاریخی که برای علاقه مندان به معماری می تواند جذاب باشد. در ادامه از جاهای دیدنی ازنا برایتان بیشتر می گوییم.

با تونل برفی ازنا یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری شروع می کنیم. این تونل برفی در اشترانکوه که یکی از بلندترین قله‌های رشته‌کوه زاگرس است قرار گرفته. تونل برفی ازنا در منطقه کمندان قرار گرفته و بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آن است. از میان تونل ازنا رودخانه ای جاری است که حیات خود را از آب شدن برف ها دارد. طول این تونل ۸۰۰ متر و ارتفاع آن 3 متر است. به خاطر داشته باشید که برای بازدید از این منطقه حتما به راهنما نیاز دارید.

چشمه قُلقُل که نام آن را حتما شنیده اید در روستایی به نام دربند قرار دارد و یکی از آثار طبیعی شهرستان ازنا است. اگر در تابستان راهی ازنا می شوید، فرصت آب تنی در چشمه را از دست ندهید.

اگر به دنبال چند روزی استراحت در ازنا باشید نیز، روستای کمندان پیشنهادمان است. روستایی با رودخانه و چشمه های جوشانی که از اشترانکوه سرچشمه می گیرند. روستای کمندان با طبیعت سرسبز خود از درختان و پوشش های گیاهی شامل درختان بید کهنسالی که ارزش بالایی دارند آرامشی به رنگ سبز را برایتان کنار گذاشته است. بازدید و عکاسی یک‌روزه از این روستا نیز اگر زمان زیادی نداشته باشید می تواند خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری ازنا می توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو انلاین ویلا.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : ازنا, نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 277 تاريخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 ساعت: 15:38

الیگودرز یکی از شهرهای دیدنی استان لرستان در دامنه رشته‌کوه زاگرس است که قدمت بناهای تاریخی آن به ۷۰۰ سال می رسد. الیگودرز طبیعتی زیبا و سرسبز دارد و تاریخی شنیدنی، بناهایی که بازدیدش برای علاقه مندان به تاریخ و معماری می تواند جذاب باشد. الیگودرز نام خود را از دو واژه آل و گودرز گرفته است، آل به معنای خاندان و گودرز به نشانه از پهلوان شاهنامه. بهترین زمان برای بازدید از الیگودرز، بهار و تابستان است و سوغات این شهر، عسل، سیب، گلابی و گردو. آش ترخینه نیز یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی این استان است.

یکی از بناهای تاریخی شهرستان الیگودرز شیرهای سنگی است که در گورستان‌های قدیمی شهر الیگودرز قرار دارند. این شیرها که بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارند را می توان نماد ایل بختیاری دانست. در فرهنگ بختیاری شیر نماد شجاعت است و در قالی‌ها و جاجیم‌هایشان نیز دیده می‌شود.

به آبشار آب سفید که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است، عروس آبشارهای ایران گفته می شود. از آنجایی که آب آبشار دارای حباب های سفید رنگ است از دور به رنگ سفید دیده می شود و به همین خاطر به آن آب سفید می گویند. آبشار آب سفید با 70 متر ارتفاع، منظره ای باشکوه را بوجود آورده که در ذهن هر بیننده ای همیشگی می شود.

اگر علاقه مند به طبیعت باشید، تماشای دشتی پر از لاله های واژگون سرخ رنگ می تواند تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند. بنابراین اینبار که به الیگودرز آمدید راهی دشت دالانی، که در دامنه کوه زاگرس و ۳۵ کیلومتری شهر قرار دارد شوید تا با منظره ای زیبا از گل های رنگارنگ روبرو شوید، سرزمینی رویایی در دل کوهستان های استان لرستان. بسیاری از مسافران هرساله برای دیدن گونه های گیاهی کمیاب مانند لاله‌ واژگون، سوسن چلچراغ و اشک مریم راهی این منطقه می شوند.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری الیگودرز به ادامه مطلب مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه نیز به سایت رزرو آنلاین ویلا.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 267 تاريخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 ساعت: 15:27

کوهدشت یکی از زیباترین شهرهای استان لرستان است که آب‌و‌هوای کوهستانی و معتدل دارد. البته با توجه به اینکه تابستان های منطقه بی نهایت گرم است، بهار می تواند بهترین زمان برای بازدید از کوهدشت باشد. فرهنگ اصیل مردم این منطقه هرساله افراد زیادی را به کوهدشت می کشاند. هرچند که زندگی شهری در این شهرستان پیشینه تاریخی بسیاری ندارد و تا قبل از سال ۱۳۱۲ هجری‌ شمسی زندگی در این منطقه به‌صورت عشایری بود اما قدمت زندگی در این منطقه به دوازده‌هزار سال قبل برمی گردد. اهالی کوهدشت به زبان لری و لکی صحبت می‌کنند و گشت و گذار در شهر و طبیعت منطقه باعث می شود تا با فرهنگی جدید و اصیل آشنا شوید.

تنگه شیرز یکی از زیباترین تنگه های ایران است که بین استان‌های لرستان، کرمانشاه و ایلام قرار دارد. این روزها طبیعتگردان زیادی برای بازدید از این تنگه به کوهدشت می آیند. این تنگه با  داشتن رودخانه سیمره که از میانش می گذرد، چشمه و درختان جنگلی گویی بهشتی پنهان شده در دل کوهستان است. این تنگه ۵ کیلومتر طول دارد و دیوارهای صخره‌ای با ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر که منظره ای بی نظیر را به‌وجود آورده است. دیواره های تنگه شیرز بر اساس فرسایش اشکال خاصی پیدا کرده که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

قلعه کوهزاد در شهر کوهدشت و در بخش رومشگان قرار دارد. قلعه ای از جنس سنگ و ملات که متعلق به دوران اشکانی است. هرچند این روزها بیشتر قسمت‌های قلعه، به غیر از قسمت شمالی، بر اثر فرسایش تخریب شده است اما هنوز هم بازدید از این بنا برای علاقه مندان به تاریخ و معماری جذاب است. پل سی پله نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بخش طرهان، از توابع کوهدشت است. این پل که متعلق به دوران ساسانیان است بر روی تنگ‌ترین قسمت رودخانه سیمره ساخته شده.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه ها گردشگری کوهدشت می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین ویلا.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : کوهدشت, نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 278 تاريخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 ساعت: 15:03

ورزقان یکی از شهرهای دیدنی استان آذربایجان شرقی است. شهری که علاوه بر جاذبه های طبیعی،‌ بناهای تاریخی بسیاری دارد. اگر راهی این استان هستید حتما زمانی را به گشت و گذار در این منطقه اختصاص دهید.  آبشار گل آخور یکی از زیباترین آبشارهای این منطقه است که آب خود را از سه چشمه بالادست به‌دست ‌آورده. این‌ آبشار خروشان منظره ای باشکوه را در دل طبیعت بوجود آورده که بازدیدش را نباید از دست داد. ارتفاع این آبشار 10 متر است و نام آن به معنی گل ریز است. عکاسی از آبشار و کمپینگ در اطراف آن می تواند تجربه ای متفاوت را برای شما رقم بزند.

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ورزقان، منطقه بکر، سرسبز و دیدنی چیچکلی است. چیچکلی به معنی گلستان است و اگر آن را در اردیبهشت ببینید متوجه می شوید که چرا این نام را برای آن انتخاب کرده اند. این منطقه با داشتن دشت های سرسبز و پر گل، آب و هوای دلچسب و مناظری که نفس‌تان را حبس می کند برای عکاسی انتخابی عالی است.

قلعه جوشین که در منطقه قره‌داغ قرار دارد یکی از بناهای تاریخی ورزقان است. آن‌طور که بررسی های تاریخ شناسان نشان می دهد قدمت این قلعه به به سال‌های پیش از اسلام برمی‌گردد. این قلعه اهمیت تاریخی بالایی دارد و در کاوش های انجام شده اشیاء سفالی بسیاری در آن پیدا شده است. برای دسترسی به این قلعه تاریخی باید به بالای یک کوه صخره ای بروید. هرچند مسیر کمی دشوار است اما برای طی کردن آن نیازی به تجهیزات صخره نوردی نیست.

کاروانسرای عباسی برازین یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شهرستان ورزقان است که در دره‌ای عمیق به نام ایلگینا چای قرار دارد. کاروانسرای عباسی برازین یکی از بزرگترین کاروانسراهای تاریخی استان آذربایجان شرقی است که بازدیدش را به هیچ عنوان نباید از دست داد. در اینجا از جاذبه های گردشگری ورزقان بیشتر گفته ایم. اگر به دنبال جستجو اقامتگاه در این منطقه باشید نیز پیشنهاد ما به شما سایت رزرو آنلاین ویلا است.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 277 تاريخ : چهارشنبه 22 اسفند 1397 ساعت: 19:14

بندرعباس بزرگترین بندر ایران است که قدمت آن به دوره صفوی برمی گردد. این شهر بندری در استان هرمزگان قرار دارد و با داشتن آب و هوایی گرم و خشک به مقصدی مناسب برای سفر در فصول سرد سال تبدیل شده است. علاوه بر جاذبه های گردشگری بسیار، این شهر مردم خونگردم و فرهنگی جذاب دارد، منظره دریا را همراه با بوی غذاهای محلی، ترکیبی که به هیچ عنوان زندگی کردنش را نباید از دست داد.

مسجد جامع دلگشا بندرعباس، چشمه آبگرم گنو، معبد هندو های بندرعباس، موزه مردم شناسی خلیج فارس، غار نمکی خرسین سیاهو، اسکله قدیمی، آبشار تزرج، امامزاده سید مظفر و گنبد سرخ همگی از جاذبه های گردشگری بندرعباس هستند که در ادامه از آنها بیشتر می گوییم.

چشمه آب‌ گرم گنو که ارتفاعات کوهی با همین نام قرار گرفته است یکی از جاذبه های طبیعی این شهر است که علاوه بر زیبایی‌اش، محل زندگی ماهی آوینیوس گینویس است که در هیچ نقطه دیگری از جهان وجود ندارد و به همین خاطر از اهمیت بالایی برخوردار است. اسکله قدیم بندرعباس نیز که از گذشته تا به امروز از نظر تاریخی و تجاری اهمیت بالایی داشته می تواند برای گشت و گذار شبانه پیشنهاد خوبی باشد.

به‌جز جاذبه های طبیعی و تفرحی اما بندرعباس جاذبه های تاریخی مانند معبد هندوها و حمام گله داری نیز دارد. معبد هندوها که در اواخر دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار برای هندی ها ساخته شد با داشتن معماری منحصر به فرد این روزها توانسته به مکانی دیدنی و جذاب برای اهالی و توریست ها تبدیل شود. حمام گله داری نیز که قدمتش به دوران موزه مردم شناسی بندرعباس تبدیل شده. برای آشنایی بیشتر با این شهر و دیدن عکس های بندرعباس می توانید به اینجا مراجعه کنید. برای جستجوی اقامتگاه در بندرعباس هم سایت رزرو آنلاین ویلا را پیشنهاد می کنیم.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 281 تاريخ : شنبه 4 اسفند 1397 ساعت: 20:27

استهبان یکی از شهرهای استان فارس است که در گذشته آن را اصطهبانات، اصطخری و اصطهجان می‌نامیدند. سیر تغییرات نام این شهر امروزه به واژه استهبان رسیده است، شهری زیبا با طبیعتی دیدنی و تاریخی پربار. بسیاری از مسافران در سفر خود به استان فارس از استهبان، این شهر دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن می‌کنند.

جاذبه‌های طبیعی این منطقه توانسته مسافران بسیاری را به خود جذب کند. پارک جنگلی استهبان یکی از جاهای دیدنی این شهر است که علاقه‌مندان به طبیعت یک روز از سفر خودشان را به گشت‌و‌گذار و کمپینگ در آن اختصاص می‌دهند.

این پارک جنگلی در در دامنه کوه تودج قرار دارد با چشمه‌ای در ارتفاعات خود و درختان انجیر، بادام، انگور و پسته‌ای که پوشش گیاهی انبوه و با‌ارزشی را به‌وجود آورده اند.

البته تنها گوشه امن و جاذبه طبیعی استهبان، پارک جنگلی آن نیست. تفرجگاه جوزا که در فاصله کمی از شهر قرار دارد نیز با باغ‌های گرودو و بادام خود فضایی آرامش‌بخش را برای بازدید‌کنندگان به‌وجود آورده.

جاذبه‌های تاریخی شهر استهبان همانند جاذبه‌های طبیعی آن دیدنی‌اند. یکی از بناهای تاریخی شهر که بین علاقه‌مندان به تاریخ شناخته شده است، آتشکده‌ای متعلق به دوران ساسانی به نام چهارطاقی ماه فرخان است. این آتشکده تاریخی در روستایی به نام رونیز، از توابع شهر استهبان قرار دارد. البته اهالی این آتشکده را به نام آتشکده بهرام می‌شناسند و اعتقاد دارند که آرامگاه مادر اردشیر نیز در آنجا قرار دارد.

اگر راهی این شهر باشید بازدید از غار تاریخی و طبیعی گبر که در گذشته پناهگاه زرتشتیان بوده و این روزها به علت پیدا شدن آثار تاریخی مربوط به دوره ساسانی و هخامنشی و قندیل‌های زیبایی که دارد مورد توجه قرار گرفته است را نباید از دست بدهید.

برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی استهبان می‌توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه در این شهر به سایت رزرو آنلاین ویلا.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : استهبان, نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 303 تاريخ : سه شنبه 2 بهمن 1397 ساعت: 14:24

شهررضا یکی از شهرهای استان اصفهان است، شهری قدیمی که در دوران صفویه رونق بسیاری داشته. شهررضا با داشتن جاذبه‌های گردشگری مانند کاروان‌سرا و مسجد تاریخی،‌ دشت لاله‌های واژگون، بازار سنتی شهر و البته روستاهای خوش آب‌و‌هوا می‌تواند مقصدی مناسب برای سفری چند روزه باشد.

بازار تاریخی شهررضا که در ابتدای آن مسجد جامع شهر قرار دارد در دوره سلجوقی ساخته شده و هنوز هم شلوغ و پر رفت‌و‌آمد است. مسجد نو شهررضا یکی دیگر از آثار تاریخی و با ارزش این شهر است. مسجد نو برخلاف اسم خود قدمتی 700 ساله دارد و تاریخی که به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد. شبستان این مسجد با ستون‌های سنگی و بنای آن با مناره‌های بلند، مکانی عالی برای عکاسی است.

کاروان‌سرای امین‌آباد یکی از برجسته‌ترین آثار معماری دوره صفویه است. این کاروان‌سرا دارای بنایی هشت‌ضلعی است که همین موضوع یکی از ویژگی‌های معماری آن است. اگر عاشق طبیعت باشید قدم زدن و عکاسی در دشت لاله‌های واژگون شهرضا برایتان بی‌نهایت جذاب خواهد بود. دشتی پوشیده شده با لاله‌های قرمز و کم نظیری که شبیه به آن‌ها را در هر جا و هر زمانی نمی‌توان پیدا کرد. در اطراف این دشت رودخانه و چشمه‌های فراوانی وجود دارد که برای کمپینگ و عکاسی فوق العاده‌اند. 

روستای اسفرجان نیز با موقعیت جغرافیایی و آب‌و‌هوای خوبی که دارد به مقصد مسافران بسیاری در فصل گرما تبدیل شده است. این روستا دارای باغ‌های میوه،‌ رودخانه و چشمه‌های فراوانی است، طبیعتی بکر و خانه‌های روستایی که شما را برای چند روزی شیفته خود می‌کند و به وقت خداحافظی دلتنگ. این روستا دارای خانه،‌ ویلا و مراکز اقامتی مطمئنی است هرچند انتخاب بسیاری از مسافران اقامتگاهای اصفهان است. دره هونجان را می‌توان یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا دانست،‌ دره ای سرسبز با رودخانه‌ای خروشان و دیدنی.

برای آشنای بیشتر با جاذبه های گردشگری شهرضا نیز می توانید به اینجا مراجعه کنید.

اتاقک...
ما را در سایت اتاقک دنبال می کنید

برچسب : اصفهان , شهرضا, نویسنده : نسرین otaghak بازدید : 310 تاريخ : يکشنبه 9 دی 1397 ساعت: 19:35